פומפאו מאיים על איראן: אם כוחות הפרוקסי שלכם יפגעו בנו – נפגע בכם

    שלמה ריזל No Comments on פומפאו מאיים על איראן: אם כוחות הפרוקסי שלכם יפגעו בנו – נפגע בכם

    לאחר איומי טהרן כי תחסום את מיצרי הורמוז להעברת נפט לאחר הטלת הסקציות הקשות כנגדה. ארה"ב שולחת נושאת מטוסים לאזור עם מסר מאיים וברור כנגד איראן

    נושאת מטוסים אמריקנית
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הטלת הסנקציות כנגד טהראן באופן מוחלט, מעתה גם מדינות שסחרו עם איראן בנפט לאחר האישור הזמני האמריקני עכשיו גם להם אסור. בתגובה הדבר מוביל לקריסה כלכלית מוחלטת באיראן מאז עלה שלטון האייתולות לשלטון, הדבר גרם לאיראן להשמיע איומים כנגד העברת מיכלי נפט במוצרי הורמוז על ידי סעודיה, אם אנחנו לא נוכל לייצא נפט גם אחרים לא יוכלו אמרו באיראן.

    ארה"ב לוקחת ברצינות את האיומים ולאחר מידע מודיעיני שהגיע לארה"ב בה נראו התארגנות צבאית מצד איראן לסגירת המיצרים, שולחים האמריקנים נושאת מטוסים לאזור עם מסר ברור לאיראנים, אל תנסו אותנו.

    גורם בפנטגון אמר למגזין "טיים": "ארה"ב שיגרה את נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" וספינות טילים למזרח התיכון כמסר לאיראן,וזאת לאחר שהתקבלו אינדיקציות שאיראן וכוחות הפרוקסי שלה עומדים לתקוף כוחות אמריקנים באזור".

    גם היועץ לבטחון לאומי ג'ון בולטון התייחס לכך אמש ואמר,כי ההוראה לשלוח את נושאת המטוסים וספינות הטילים התקבלה ,עקב ידיעות והתראות ,אך לא הסכים לנדב פרטים.

    מאידך, בולטון שלח רמז עבה, כי ארה"ב מוכנה להגיב לכל תקיפה, בין אם היא תתבצע על ידי כוחות פרוקסי איראנים (כדוגמת החות'ים בתימן או חיזבאללה ואחרים הממומנים על ידי איראן) או משמרות המהפיכה.



    0 תגובות